lördag 25 februari 2012

Klicker!

Idag var Gullet på sitt värsta humör!
Han var bitig och inte alls kul.
Ridit har vi gjort i flera dagar, promenad och tömkörning gick helt bort med tanke på humöret.
Det fick bli klickern helt enkelt.


Plockar upp hinken.... 


och "ger" den till mig!
Vi har inte kommit så långt att han alla gånger förstår grejen med att ge sakerna han plockar upp till mig 
utan jag får ta dem ifrån honom. 


Plockar upp pisken...


och prövar den på Doris.


Tränar på "upp".
Tanken är att han ska lyfta upp foten och hålla kvar den såpass att jag han använda foten som
steg och komma upp på ryggen! Det är en bit kvar om jag säger så. 

I nuläget blir han väldigt uppjagad och lite stressig i klickerträningen. Han vill väldigt mycket och han tror att han vet lika mycket!
Nästa gång får vi backa ett par steg, man får inte muddra matte på godis och man får inte tigga och bita!!
Tillbaka ett par steg!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar