torsdag 2 februari 2012

Idéer!

Gullet har lika många dumma idéer och olater som han har extra kilon!!
MÅNGA!!

För det första, BITANDET! No news there!

Men nu i ridningen har han kommit på grejer! Jippi!!
När det kommer bilar, börjar han hoppa omkring och springer sedan iväg.
Han blev rädd för en buss EN gång när vi var ute och promenerade (vilket han tycker är skittrist!), han for iväg och studsade rundor. Sedan har det beteendet fortsatt. Ibland är det mera studs, ibland mindre.
I galoppen kör han ner huvudet mellan frambenen och skakar på hela kroppen.
Han ska absolut trava eller galoppera på det stället vi gjorde det förra gången vi red den rundan.

Han är inte omöjlig att få stopp på så detta tramset i galoppen bekymrar mig inte lika mycket som "rädslan" för bilar!!

Ja vad ska man säga?!
Olater!!!

Han testar mig just nu känns det som, testar mig och mina gränser.
Hur envis är hon? Lika envis som du Gullet! Lika envis som du!

"De lugnar ner sig vid 10 års ålder." Sa en hovis till mig. Tack!!

2 kommentarer:

  1. Det där med att trava lr galoppera på samma ställe som sist känns igen, har jag gjort halt på ett ställe en gång på grusvägen utanför oss för att sitta av försöker Sverker stanna på exakt samma ställe dagen efter, haha. De är inte dumma. ;) Det gäller att vara lite "före". =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gulliver är precis likadan!
      Gick vi en väg igår, då ska vi gå samma idag! =)

      Radera