måndag 27 februari 2012

Seriös ridning...

...är ingenting jag och Shaquille har ägnat oss åt idag! 


Men vi har spanat på en lastbil och en karl i reflexjacka!
Lite farligt, men ganska intressant, om ni frågar Herrn!

Han tycker jag är döden när det bara ska fotas hela tiden, så när han lessnat.
Ja då går han! 


"Undrar om hon NÅGONSIN blir klar?!"

Fantastiskt väder vi hade idag, inspirationen försvann ganska snabbt. 

Tog av Shaquillen det tjocka täcket, ryktade honom, fixade lite och la på ett annat lite tunnare täcke.
På med hackamoret, kravlade upp och sedan iväg på min stolta springare!
Kan man kalla det barbacka? Troligen inte!
Strunt samma det var varmt och mysigt.
.
Hacket åkte på mest för att det skulle blir så "lite" som möjligt, jag kunde lika gärna behållit grimman på.
Shaquille är otroligt lättstyrd när man är ute och skogsmullar såhär, ett litet pet med skänkeln så går han åt det hållet jag ber, och jag behöver aldrig ta i tyglarna.

Lugnt och skönt var det!! 

Gullet har fått vila från motion idag, jag var lite frusen efter min och Herrns tur och det började vräka ner snö så jag gick in istället för att plåga oss.

1 kommentar: