måndag 6 februari 2012

Sambon!

Utan min älskade sambo hade inte mitt hästliv kunnat levas!
Det är bara så! Jag hade aldrig kunnat ha hästar om det inte vore för honom, han är mitt allt, de är mitt allt!!
Han hjälper mig med det han kan och det är en hel del!!
Han har byggt lösdriften de bor i, han fodrar och vattnar dom när jag jobbar, han hänger med och tar kort och filmar när han kan.
Han kör traktor och fyrhjuling hit och dit med balar och annat, visserligen är han väldigt nöjd över det!
Han har absolut hjälpt till ekonomiskt när det har behövts!

Men framför allt!
Han låter mig hållas!!!
Det blir många timmar, mycket pengar som spenderas på grabbarna ute i hagen och jag har aldrig hört Petter gnälla över det!! Aldrig!!


Sambo, Herrn och Rex på promenad. 


Petter hjälpte Gullet med munkorgen i somras!


Han var med och tränade Gulliver i början när vi körde in honom.


Petter fixade Grabbarnas hus!
(Numera är det mera singel och en tjock halmbädd i också! Halm som Petter hämtade!)

Petter har inget intresse för hästar egentligen, han tycker de är fina och det är mysigt när de går här ute i hagen men annars är intresset inte så stort. Jag tar inte för givet att han kan eller vill hjälpa mig, men han gör det och jag är så glad över det! Älskade Petter!! 

4 kommentarer:

  1. Önskar att min sambo kunde vara lite mer så...=P I allra värsta fall kanske han kan följa med o hjälpa till på någon tävling eller så, men det är om det verkligen inte finns någon annan som kan och om jag tjatar lite...=)

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt! Är själv lyckligt lottad med min sambo, ok lite gnäll är det men det är tonvis med hjälp oxå. Guld värt! :)

    SvaraRadera