tisdag 17 juli 2012

"Ban-dag"!

Idag har jag och grabbarna varit på banan, ja ridbanan alltså!

Började med Gulliver och tömkörning.
Det är inte många gånger vi tömkört på ridbanan så om jag tänker så, då gick det bra.
Ser jag till hur jag hade velat att det såg ut, då gick det inte lika bra! 

Både Gullet och jag behöver träna på tömkörningen på bana! Det blir snabbt lite trassligt!
Jag får ihop tömmen till ett nystan och snor ihop det, Gullet faller in på volterna, stannar gärna eller går mot grinden. Det blir en dragkamp som ingen utav oss vill ha!!

Men med mera träning ska vi nog få ordning på det! 
Vi tömkörde med den vanliga däckeln till selen, jag har ingen ordentlig tömkörningsgjord, framför allt ingen som räcker om Gulliver. 

Överlag gick det väl bra! Väldigt basic med start och stopp, svänga och gå över lite bommar, volter lite här och där. Väldigt väldigt enkelt, inga inspänningar eller liknande. 

Sen var det Herrns tur, jag hade planerat lite gymnastik med cavaletti och bommar men det var varmt som sjutton i den gassande solen på banan och FULLT med broms, till och med Gullet fick svårt att koncentrera sig, han som sällan bryr sig om flygfän! 
Så det blev lättare longering och sedan släppte jag farbrorn lös så han fick rusa av sig! 




4 kommentarer: