tisdag 31 juli 2012

Flower hackamore!

Medan jag ändå håller på med "produktanalyser"!

Gulliver rider jag mycket bettlöst då han gärna blir tjaffsigt och gapig med bett i munnen och har hela tiden varit.
Hackamore har fungerat relativt bra men han blir ganska stark och jag får inte till något direkt finlir när jag rider på banan till exempel.

Testade på vinst och förlust flower hackamore och jag tycker det fungerar väldigt bra!!
Han är mera nedåt framåt än han varit med något bett och lyssnar bra på små hjälper.
Har även testat det på Herrn, som till skillnad från Gullet INTE fungerar lika bra på bettlöst, han går verkligen emot tycket som blir och kutar på.

Men efter en stund tyckte jag även han släppte lite och började lyssna!

Det sker inga under med detta "bett" men för mig har det fungerat bra och jag är absolut nöjd med mitt köp!!
Så även Gulliver som trivs mycket bättre med bettlösa alternativ.

En annan positiv effekt jag märkte idag var att han faktiskt följde sitt "vanliga" bett mycket bättre nu än han gjort förut! Kanske att han kan lära sig framåt nedåt!!

1 kommentar: