lördag 21 juli 2012

Långtur!

Idag kom Helena och Skalman för att göra oss sällskap på en längre tur.
Tanken var väl egentligen att vi skulle hålla lite tempo och våra grabbar få jobba ordentligt!

Det gick väl sådär!
Väldigt mycket skritt blev det....
Men väldigt trevligt!

Helena var här igår kväll och slog på en sko, IGEN!!
Nu får inte Gulliver trampa av sig igen för nu finns det inget mera att fästa i!!

Överlag gick väl turen bra.
Lite bråkigt grabbarna emellan, Gullet var lite tjaffsig och trälig men det gick.

Kände mig dock lite uppgiven efteråt eftersom han tjaffsade om det mest basic!
Göra halter och lyssna! ICKE!!

Måste det alltid vara en sådan diskussion?!

Senare på eftermiddagen var det Herrns tur för motion och det gick bara bra!
Tur han inte måste argumentera om precis allt i alla fall!!

När Shaquille var tillbaka i hagen bland alla mygg så tog jag faktiskt en kort kort tur med Gullet igen, för att öka på det sargade självförtroendet!
Allt gick bättre och jag känner mig tillfreds inför morgondagens lektion!!

Viktigast för mig är att jag och Gullet går därifrån med en bra känsla.
Inte den där jobbiga känslan av att vi bara tjaffsat oss igenom alltsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar