lördag 14 juli 2012

Lördagslunk!

Idag låter jag lördags lugnet sänka sig över mig och grabbarna!
Herrn vilar idag och verkar tycka det var ok!
När jag kom hem från jobbet åkte jag en sväng på Gullet, barbacka fick det bli.
Han var inte särskilt snubblig idag. Han slog mest knut på sig själv eftersom han måste stanna och fundera och titta på på det mesta!
Ibland fortsätter han gå men ska fortfarande titta på väldigt mycket, ja då snubblar man ju liksom på sig själv!

Barn som leker, hästar som äter, någon som slänger sopor, en annan som klipper gräs, en bil med konstigt släp osv osv.
Försökte väcka honom lite från lunket genom att flytta för skänkeln, vara mera framåt och lyssna på små hjälper. Det gick väl sådär bra!
När han tycker jag tryckt färdigt med skänkeln så börjar han trava istället! Framför allt när jag försöker få honom till vänster och sedan stanna där tills jag säger annat.
Det tycker Gullet är förbaskat onödigt så då travar han iväg istället! 

Tror jag ska ta ut massören till båda grabbarna.
Masserade Gullet lite lätt på hals och bog och tydligen var det toppen, han la huvudet på min axel och läppen blev så lång så lång! 

Klämde och kände igenom Gullet i och med snubblandet, tyckte det knäppte lite i en led på ena bakbenet.
Men han visar inget obehag för övrigt. 

Om matte kunde sluta grubbla så förbaskat över allting kanske (?!?!)

Nu ska jag göra mig vacker och sedan blir det tornerspel ikväll!!
Ska försöka ta lite bilder!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar