tisdag 24 juli 2012

Gullet är fri!

Lösdrift, bomlös sadel, bettlöst träns och nu barfota.
Gulliver är allt en riktig hippie!!!

I och med att Gulliver nu trampat av sig ena framskon flera gånger så finns det inte mycket mera att fästa i och idag när jag kom för att hämta honom i hagen så hade han trampat av den igen!!!

Så jag beslöt mig för att ta bort allihopa, så var barfotahästen född....
Vi får väl se hur det fungerar!
Han var barfota när han kom till mig men ju mera han motionerades desto mera slet han på fötterna och skor blev det.

Om det var ett bra beslut tvistar de lärde.

Har prövat att ha Herrn barfota en period då han trampade av sig skorna stup i ett!
Fixade barfotaboots som fungerade bra men när vintern kom och det blev isigt i hagen så blev det sådär bra....
Han spände sig mycket och blev öm i ryggen i och med det.
Så skorna fick åka på igen.

Jag hoppas Gullet kan klara barfota livet, ett tag framöver i alla fall så fötterna kan återhämta sig!


2 kommentarer:

  1. Lina såklart =P25 juli, 2012 09:31

    Jag hade samma skiten med Rio speciellt under unghäståren. Vi lagade upp hoven med plast och allt möjligt, men till ingen nytta. Tog samma beslut och vet inte heller om de var rätt el inte. Han var totalt oridbar under den perioden och drog på sig den ena efter den andra feber och inflammation i kroppen, veterinär hit och veterinär dit och en massa pencillin. Dessutom la jag till Enzion i fodret och fick göra detta i några år, en dos/år, vid samma tid på året. Peppar peppar så har vi klarat oss bra nu och pluttelitta har finfina fötter. Tack vare bra hovslagare som tagit väl hand om hovarna och kommit med bra råd och lösningar!

    De är bara att vänta in tiden och se efter resultat...

    SvaraRadera
  2. Ja vi ger barfota ett försök just nu, Gullet kan ju gå på lite sparlåga i motionen i jämförelse med Herrn!

    SvaraRadera