onsdag 11 juli 2012

Längesedan!

Det var längesedan jag gick bakom denna bakdel! I alla fall i detta syftet!


Gullets bakdel!

Idag tömkörde jag Gulliver för första gången sedan februari!
Han var helnöjd!

Det sista har det bara varit ridning men nu är jag sugen på lite körning igen, vi var ju igång så bra förra sommaren! Men av olika anledningar dog det ut, men nu ska vi nog få fart igen!


Ingen smickrande vinkel.


"MEN kom nu då?! Ska vi stå här?!"
Han skötte sig kanon och vi hade ett riktigt bra mål med dagens korta tur, nytt bete!! 

Måste dessvärre köpa en ny brösta till Gullet. Förut har han haft samma som Herrn, men en rem är kaputt vid Gullets "inställning" på bröstan så den kan inte han ha (fungerar dock utmärkt till Herrn!) 

Det lutar åt någon av dessa:
Selar.se

Vad tror ni?
Samtidigt är de franska bröstorna så himla fina... Men kanske lite svårare att anpassa?

Fransk brösta från selar.se

4 kommentarer:

  1. Hej Filippa ,ser att du har en tömkörningsjord ,var har du köpt den, hur passar den ? Tänkte börja tömköra min Guinness ,han är ca 157-158 i mankhöjd ,rätt så grov ,tycker det är svårt att veta om de passar ,har tittat på ett par olika på hööks ,frågan är om de går om honom ? Det är tydligen svårt att hitta rätta storlekar till nordsvenskar XF finns inte så ofta .Eller jag kanske söker på fel ställen ? :)
    Mvh Ilona

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där är ingen tömkörningsgjord på bilderna här. Det är en däckel till en vanlig modern bröstsele.

      En bra tömkörningsgjord har massor med öglor hela vägen ner på gjorden. Det du ser i öglor på däckeln hon tömkör med är överst tömringar och öglorna under är för att lägga skaklarna i.

      Mvh Svanhild

      Radera
  2. Nä,ser det när jag titta lite närmare på bilden ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svanhild har rätt! Det är däckeln till min bröstsele! =)
      Tömkörningsgjorden jag har går inte om Gulliver så vi kör lite med bara däckeln sålänge, snart kör vi med bakselen och sedan bröstan när vi får hem en ny.

      Radera