lördag 21 juli 2012

Paketet!

Vad var det nu i paketet?!

Jo! Lite "flower power"! (Jag kallar det så!)
Det är ett hackamore fast med lite annorlunda utformning, även kallat flower hackamore.
Man kan ändra om tyglarna, nosremmen och käkremmens fäste för att använda det antingen som sidepull eller hackamore.
De ringarna som sticker ut lite kan också användas och då får man ett lite skarpare "bett" med skänkel. 



För ett tag sedan stötte jag på en typ av bettlöst som jag fattade tycke för, LG Bridle, nackdelen för min del är dock priset.
Flower hackamore bör ha liknande/samma effekt tycker jag.
Vi prövar!!!

Både Herrn och Gullet har prövat idag, men jag har ridit med det för lite för att uttala mig än!

3 kommentarer:

  1. Vad märkligt det ser ut, men det verkar ju praktiskt att kunna förändra så enkelt. Ska bli kul att läsa mer om!

    SvaraRadera
  2. Ja det skiljer sig lite från ett vanligt hackamore! =)
    Ska försöka skriva lite om det när vi ridit in oss!

    SvaraRadera