tisdag 10 juli 2012

Nöjd!

Grabbarna har haft två dagars vila (känns som jag skriver det jämt!?), men idag har de varit ute båda två! 
Vi fick passa på mellan skurarna! 

Först ut var Herrn och han hade energi att göra av med vill jag lova! Som vanligt skötte han sig trots överenergin.
När han har stått ett par dagar så kör vi mycket gymnastik, ställa/böja honom, öppnor och slutor utmed vägarna, skänkelvikningar osv. Så farbrorn kommer igång!
Självklart blev det trav och även lite galopp, sen är Herrn på G ordentligt!

Båda var nöjda och glada efter turen, inte minst av med lite energi! Härligt!! 


Herrn är helt klart värd sin vikt i guld! Mattes favorit farbror!!! 

Nu lite senare på kvällen var det Gullets tur. Hade tänkt att han kanske skulle få 3 dagars ledighet, men jag blev lite rastlös så han fick offra sig!


Likaväl som Gulliver snabbt kan bli uttråkad, så ska ändå saker ske i ett visst mönster. 
Som idag när jag hämtade honom i hagen.
Grabbarna stod under sitt träd och halvslumrade, de har sina bestämda platser. 
Jag kommer fram, tar på Gullet grimman och försöker få med honom på högra sidan utav trädet.
Gulliver tänker inte alls gå med, får honom bara ett steg i taget, allmänt motigt!

Jag muttrar lite för mig själv. Vänder hästen och går på den vänstra sidan trädet, den vi brukar gå.
Nemas problemas!
"Visst hänger jag med matte men du får faktiskt gå på rätt sida trädet!!" 

Tänker på talesspråket "Man får den häst man förtjänar" och småler. 
Jag låter honom hållas med sina olater (många utav dom) det är Gullet och han är banne mig helt otrolig!!

Trots våra svårigheter, har jag älskat honom från första stund!! 


Gullefjun idag! 

Nöjd med motionen av killarna idag och jag tror de är detsamma!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar