måndag 9 januari 2012

Ambitionerna....

Ja de finns där.
Men hur ska vi komma dit?

Jag vill så otroligt mycket, mycket är nog för att bevisa ATT!
Att jag vill! Att jag kan! Att jag ska lyckas! Att VI ska lyckas!

Vem är det jag vill visa detta ATT?
Mig själv? Folk runt omkring? Mina föräldrar? Vänner? Vem?

Jag kan nog egentligen inte svara på det. 
Men jag vill lyckas, lyckas med någonting! Någon gång! 

Inte för att jag ser mig själv som en misslyckad människa, egentligen.
Men jag har aldrig varit bra på något!
Jag var aldrig bra på gymnastiken, biologin, matten, musiken, kemin.

Kan jag inte få vara bra på detta?
Helt för min egen del, för mig själv. Bara känslan av det!
ATT få vara bra på någonting.

Kan jag inte få lyckas med Gulliver?
Kan inte vi få lyckas tillsammans?

Jag är ingen stjärna i ridningen och jag kommer inte att bli det heller, men jag har ambitioner!

Vad vill jag med inlägget?
Inte en jäkla aning egentligen!
Tala om för mig själv ATT jag KAN! ATT jag SKA!

Kurser, tävlingar, rosetter!
Det planeras!


3 kommentarer:

  1. du fixar detta! du är skitduktig!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vi har börjat med HOT or NOT på vår blogg, var med du också; http://jedressage.blogg.se/2012/january/hot-or-not.html
    Kram :)

    SvaraRadera
  3. Med vilja kommer man långt! =)

    SvaraRadera