tisdag 10 januari 2012

Press?

Jag är egentligen ingen van, eller rutinerad ryttare.
Jag har aldrig tävlat eller tränat i ordets rätta bemärkelse.
Men intresset för hästar och ridning har alltid funnits, hos mig.

Mina föräldrar har aldrig varit särskilt intresserade, inte ett dugg faktiskt!
De tycker väl mest hästar är fina på håll, men de kom "gärna" och tittade när jag och Gulliver gjorde vår första "tävling".

Nyligen kom det upp att en pappa lämnat sin son att gå hem från en match som gått dåligt!
Så hade inte en "ponnymamma" kunnat göra!
För er som missat detta, kan ni klicka här.

Klart de kunnat men det är helt klart lättare att lämna en unge med bara en väska runt halsen och en boll under armen än att lämna en unge med häst och transport!

Jag har träffat dom, ponnymammorna!

De som gärna talar om vilken fin ponny dottern rider på, hur bra det gick på deras senaste tävling, hur långt de fick åka då, vad himla dyrt det blev och de vill gärna berätta hur jädrans dyr ponnyn var i inköp.

Hade en ponnymamma lämnat sin unge, transport och ponny för att det inte gick som hon tänkt?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar