måndag 16 januari 2012

Måndagen som passerade.

Idag är det måndag!
En viss ångest brukar lägga sig på söndag kvällen, men inte här!
Inte när man jobbat hela helgen och väl är ledig på måndagen.
Då är det underbart att vakna tidigt på måndag morgon!!

Jag hoppade upp 05:15 för att ge killarna frukost sedan hoppade jag lika glatt in till sängen igen!

När jag väl kommit upp och ätit frukost var det Herrn som låg först på listan.
Tömkörning stod på schemat!

Det gick fint, Shaquille fick välja vägen emellanåt och det gick kanon!
Han är så nöjd när han får traska omkring ute i skogen den gubben!

Vi var ute riktigt länge idag så jag hann bli hungrig på vägen, Gulliver fick vänta tills eftermiddagen!
Matte, men också killarna behövde tankas.

Framåt eftermiddagen var det Gullets tur.
Först lite klickerträning och sedan ridning.

Det gick riktigt bra båda delarna.
Oftast fungerar det väldigt bra att klickerträna lite innan vi ger oss ut, så synkroniserar vi oss lite!
Vi brukar inte ägna oss åt så avancerade saker utan han får plocka upp pisken, min vante, lyfta på fötterna, sådant han redan kan men det taggar honom lite att vara en duktig kille!

Numera kan jag inte lägga pisken på backen utan att han ska plocka upp den!
Idag hittade han en annan pinne som låg på vid ladugården,
Jojo den plockades upp den med!
Sötnöten!

Så nu är det snart sängen efter en lugn och skön dag av ledighet.

1 kommentar:

  1. Fin blogg! :) Kolla gärna in min, skriver mest om ridning men även om annat. :)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera