fredag 27 januari 2012

Ridning!

Idag kom Gullet och jag ut på en tur.
Jag hade planerat för tömkörning på snöig ridbana igår, men sen blev Herrn krasslig så Gulliver fick stå tillbaka.
Hur nöjd var han med det? Inte så! Han såg så sur ut när han fick gå ut i hagen igen och Herrn ut ur hagen IGEN!!!

"Whatta f*ck!! Ska han få komma ut två gånger och jag ingen!?"
Stackars stackars Gulliver att bli så åsidosatt!
Men han överlevde det hela och fick en tur idag istället.
Han skötte sig kanon och fick till fina galoppfattningar utan brall och bus, bara matte tänker på VAD och HUR hon gör saker så förstår Gulliver ganska bra!
Numera tänker jag mig galoppen och sedan "välter jag sockerbiten med bäckenet."
Ja det lät ju normalt!!

Jag läste någonstans att man kan tänka sig galoppen, hur det känns i kroppen och sedan efterlikna den rörelsen, väldigt enkelt förklarat!!!
Sedan snappade jag upp någon annanstans att man ska tänka sig att man sitter på en så kallad "sockerbit", eller låda.
För att öva galoppfattningarna ska man sätta sig på en sådan, tänka sig exempelvis höger galopp, och sedan försöka välta sockerbiten genom att endast använda höger sittben.

Någon som förstår?!

Kände att jag verkligen kortade ner det hela!
Men ni kanske förstår tanken!! Så lite hjälper som möjligt!
Vi jobbar på det och idag gick det kanon!


Den vita grunkan är en "sockerbit"! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar