måndag 2 januari 2012

Inställt!

Hade tänkt mig ridning tillsammans med Gullet idag...
Men sen talades vi vid ute i hagen och hela kalaset blev inställt!

Jag prövar att portionera maten till killarna nu i och med att de annars äter cirka 30 kilo var!
Det är väl maffigt kan jag tycka, det är inte ens minusgrader ute.
(Blir det riktigt kallt står allt i annan dager.)

Jaja tillbaka till vårat inställda arrangemang!

Det började med att jag fredligt gick ut i hagen för att hämta Shaquille.
Så fort jag närmade mig kom Gulliver, först nyfiken och mild, men snart har den milda nyfikna hästen bytts ut mot en drake!!!
En huggande, eldsprutande och tjurig drake!

Där står jag, med en frustande, arg och HUNGRIG drake framför mig! I mitt ledrep har jag min stolta springare (Herrn) jag försöker värja mig för draken som inte visar mig någon nåd! Han ska ha sin vilja igenom! MAT var hans mål.

David mot Goliat!

Det fick bli hårt mot hårt! Han tjurade, slickade öronen bakåt, högg och var nära att ställa sig när jag konfronterade honom. Men hur dum han än kan vara i dessa situationer så ger han sig, han backade undan, han gav sig i sin envishet och lät oss gå i frid.
Seger till den lilla människan!!!

När jag senare gav dem mat fanns inte diskussionen!
Han väntade tills jag lagt ner höet och släppt fram honom.

Så trist att vi måste ha diskussionen men det är tydligen så det ska vara i vår relation.

Det finns dom som anser att jag inte ska fortsätta med honom, det är ingen idé säger dom.
Det finns snälla hästar, ta bort honom.
Det är inte värt riskerna.



5 kommentarer:

  1. Jag tycker inte att du ska ge upp. Du har inte haft honom så länge. Han är fem år och du har haft honom i inte ens ett år. Du ställer krav och gör allt för att ändra på beteenden han alltså haft drygt fyra år på sig att utveckla, förstärka och befästa. Då är inte tio månader så mkt...är han dessutom ranghög och med mkt vilja...

    SvaraRadera
  2. Du har rätt Hanna! Han är fortfarande unghäst och jag har nog skakat om hans värld med mina ordningar! =)

    SvaraRadera
  3. Hej! ramlade över din blogg av en slump när jag letade efter fler bloggar med nordsvenskar! Roligt att läsa om er! Det här med stark vilja och nordsvenskar verkar gå hand i hand! Men du ska se att det kommer ordna till sig med lite tid och tålamod :) Kämpa på!!

    SvaraRadera
  4. tror att han är värd att kämpa för lr ja vet att han är de. och du är så jävla duktig , du kämpar ,sliter ditt hår men ger inte upp. är så imponerad.kramar till dig

    SvaraRadera