söndag 8 januari 2012

Svansen!

Har alltid drömt om en häst med mycket man och svans.
Det har jag nu!
Svans har han grabben i alla fall!
Det är Gulliver vi pratar om nu. 

Som tjej tror jag man gillar hela grejen med att borsta och kamma, fläta och göra fin.
Så som man gjorde med Barbies häst!

MEN, ett stort MEN!
I Barbies hästs svans fastnar det inte pinnar, halm och bajs!!
Till och med Sigge (katten) har klättrat upp och fastnat i svansen på Gullet. 
Jag är rädd att en dag när jag borstar ur den har något bosatt sig där!

Typ ett bältdjur, en fågel-familj eller liknande! 


Urborstad och rensad!


Saker man kan få med sig hem. 


Flätad och fint (typ). 

Mycket Fox Fire (pälsglans) fixar det mesta i svansproblem! 

5 kommentarer:

  1. www.jeeanette.blogg.se

    Åh varför kan inte min häst ha en sådann svans?! :D

    SvaraRadera
  2. Var jättegärna med och diskutera på min blogg kring olika nosgrimmor! Vilken gillar du och varför? Är det någon du aldrig skulle kunna tänka dig att använda? Lämna ditt svar på min blogg! :)

    SvaraRadera
  3. Hehehe, åh vad jag känner igen det där. Efter att ha tröttnat på en svans som alltid är till hälften brun (bajs syns bra i vit svans, hehe)får han gå med svansen flätad jämt. Löser upp den och luftar den med jämna mellanrum när jag rider annars får han ha sin fläta. =)

    SvaraRadera
  4. ja man kanske ska skaffa sig en liten barbie-häst istället ;)

    SvaraRadera
  5. Jäklar vilken härlig svans han hade! :D

    SvaraRadera