fredag 20 januari 2012

Ute och cyklat!

Vi har bildligt varit ute och cyklat. 
Igår var Gullet och jag ute och cyklade en sväng.
Det var ett tag sedan vi gjorde det, och jag vet precis varför!!!
För att han är skitjobbig att göra detta med.

Han tänker inte gå med, han biter tag i mig, pakethållaren eller skärmen i bak på cykeln.
Får jag honom intill mig så biter han istället i min jacka eller i styret.
Det är inte så att han småbiter utan han hugger och ser ut som han tänker äta upp mig!! På stället!!

Efter ett tag kom han på att om han sprang om mig och ställde sig på tväre, framför mig, ja då kom jag inte framåt med cykeln!!
Smart Gullet, smart.
Jag tänkte ett tag binda fast honom runt ett träd utmed vägen, men han hade snart knutit upp grimskaftet och kommit efter mig! Eller hittat något annat, intressantare att göra.

Jag tänkte ett tag att han måste ha ont någonstans!!
Inte kan väl en häst hålla på såhär bara för att han vill!? "Hästar jävlas inte." sägs det.
Men det är bara när vi promenerar eller cyklar vi har sådana här STORA problem!
Han håller aldrig på så när vi rider, eller tömkör!

Han är så intensiv, så otroligt påstridig och så otroligt påfrestande!!!
Troligen är det jobbigt att springa brevid cykeln, lite halv trist sådär.
Gulliver gillar inte halvtrist!


Bild från i somras när vi cyklade.
Nu blev det inga bilder kan jag säga!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar