söndag 8 januari 2012

Lite snö!

Piggar alltid upp! 
Allt blir ljusare och trevligare, tystare och lugnare på något vis.

Herrn fick följa med på promenad idag igen, han verkar lite bättre i knäna men han är inte nöjd med underlaget i hagen han står gärna i vindskyddet.
Knögligt och trist är det och det är inte poppis hos farbrorn.

Gubben på promenad!
Gullet däremot fick inte ta det lika lugnt utan fick släpa på matte en sväng.
Nordisar måste ha avlats fram av två anledningar: 
  1. Jobba i skogen.
  2. Ridas barbacka.
Vi gjorde det sistnämnda idag! 




Det är inte dumt att studsa fram på en varm och mjuk häst i snön kan jag tala om för er som inte prövat!

Vi försökte intensivt få en galoppbild, men Gullet tänkte INTE galoppera!
Näj!! Sa Gullet! Icke!

Jag prövade ett par gånger men ingen galopp, han travade på lite snabbare men inget mera.
Nä va fan!!! Jag SKA ha en galoppbild!

Vi knallade fram till en buske, jag bröt av en liten liten pinne och "använde" den som spö!
Alltså den var så jäkla kort den pinnen så jag hade inte kunnat använda den som pisk men det räckte att jag hade en pinne i handen så tog Gulliver galoppen direkt!!

Envisa, lata, underbara Gullet!!

1 kommentar:

  1. Beundrar dig som vågar rida barbacka,tveksamt om jag skulle våga mig på det iallafall ute,har ridit i hagen,det går bra,Senor tar nämligen gärna galopp,helst när matte inte är med på noterna.

    SvaraRadera