tisdag 17 januari 2012

Hyss!

Denna dag blev lite hyss tillsammans med Gullet!

Vi började med lite klickerträning, sedan blev det en kort med longering, sedan klicker igen och så varvade vi så några gånger.
Han fick även flytta framdel och bakdel, backa och komma på inkallning.
Jätteduktig var han!
MEN longeringen tycker han är döden!
Han ska bara tjura och pipa, sparka bakut och bocka på vissa ställen på volten. Men han gör vad jag ber honom (förutom pipandet och tjurandet då) och han sticker inte iväg eller drar iväg med mig heller för den delen.
Det är jag ganska tacksam för!!

Vi hade tränat på att plocka upp pisken och ge den till mig.
Sen fick han gå ut på volten, skritta ett varv, trava lite, sedan göra halt och stanna på volten.
När han stod stilla, kvar på volten så började han sniffa på marken. Så plockade han upp något, jag bad honom komma in till mig i mitten och vad fick jag i handen?
En kotte!!!

Gulliver var väldigt nöjd med sig själv kan jag meddela!


Dagens utrustning.
Longerlina, pisk och KOTTE! 


1 kommentar:

  1. Du har fått en award på min träningsblogg ;) Tack för en superrolig blogg!!

    SvaraRadera