torsdag 12 januari 2012

Gullet idag!

Får ju inte glömma att berätta vad Gullet och jag hittade på idag!
Inte för att vi gjorde något utöver det vanliga, men ni måste ju få veta att vi gjort någonting!!


En gammal bild men såhär såg Gullet ut idag.
Bomlösa sadeln och hackamoret.

Vi tog en lite längre sväng idag med en del trav och galopp.
Han har fått för sig att galoppen måste starta med ett skutt numera!
Och vill ja sen ha vänstergalopp ja då kan det bli riktigt fina skutt! I serie!!
Det ni!!

Idag red jag med ett leende på läpparna hela vägen, trots visst busande från Gullets sida!
Men han var trots detta väldigt lyhörd och lätt att rida! Så roligt de dagar det klaffar.
När han tar de små små hjälperna och är helt med på noterna, då flyger vi fram!
Tror vi till och med fick lite form i traven! 

2 kommentarer:

  1. Så är det,när allt funkar så känns det kanon,jag har lyckats rida hela veckan med sällskap,jättetrevligt.Jag har ju den förmånen att jag är ledig fem dagar och jobbar lör o sö,bra ur hästsynpunkt.Säg till om du vill ha sällskap någon dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tar gärna sällskap!! Jag rider ALLTID ensam numera!

      Radera