tisdag 31 januari 2012

Fodring.

Numera när jag fodrar grabbarna så får Gulliver vänta lite på sin mat.
Jag ger Herrn först, sen går jag en liten bit bort med Gullivers mat, han går numera efter, rör sällan påsen jag håller i.
Sedan häller jag ut hans mat på marken, han står fortfarande bakom, kanske vid sidan om, MEN han rör inte maten förens jag gått därifrån. Ibland "glömmer" han bort sig och då backas han snabbt undan!
Jag går där ifrån när han har öron framåt och sänker huvudet lite grand.

Maten är viktig för Gulliver, då är det ju toppen om han förstår att det är JAG som bestämmer över den!
I början var det ett evigt tjatande!
Han tänkte inte alls gå med på den idén! Varför ska jag få bestämma?!
Så det var mycket sura miner och hot från Gullivers sida, men numera är vi överens om hur det ska gå till.
Oftast ska jag säga!

Mina killar fick som bekant mat i hönät förut, men rent matmässigt fungerade inte det!
Grabbarna åt MINST 30 kilo om dagen, och då var det inte ens kallt ute.

Nu får de mat flera gånger om dagen ungefär var 4:e / 5:e timma.

05:00 - 06:00 frukost
ca 11:00 lunch
ca 15:00 mellis
ca 19:00 kvällsmat
ca 22:00 nattamat

De dagarna jag jobbar hela dagen, eller jobbar kväll hänger jag fortfarande ut hönät till dom, så de har att pilla med under dagen. När jag jobbar kväll så ger min snälla sambo killarna mat!

Ja det blir en jädrans massa mat nu med! Men jag portionera bättre, Herrn får mera, Gulliver mindre!
Sen får jag ju ändra portionerna efter kyla och motion!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar