onsdag 4 januari 2012

På banan!

Idag blev det ridbanan med Shaquillen!

Var riktigt längesedan jag red honom där och jag var lite fundersam på underlaget.
Jag vill helst inte rida honom på en allt för blöt ridbana eftersom han inte är helt 100 i sina knän.

Men vi knallade ner och kollade läget och det såg bra ut! Blött men inte allt för tungt!

Vi körde på lite försiktigt.

Han är lite seg på banan innan han kommit igång, han tycker inte det är sådär hemskt skoj men med lite bommar, övergångar och pyssel så kommer han igång!

Fick honom i riktigt trevlig form tidvis, även i traven.
Prövade på galoppen i varje varv med och det gick ganska bra tycker jag.
Lugnt och fint i höger varv men mycket studsigare och mer obalanserat i vänster.

Över lag gick det jättebra med tanke på hur ofta vi är på banan och rider!
Vi värmde upp och varvade ner utanför banan idag och sedan red vi på banan kanske 30 minuter.
Det räckte gott för både mig och Herrn, vi var svettiga båda två!

Nästa gång måste vi ha med en fotograf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar