tisdag 31 januari 2012

Bättre!!

Idag prövade vi på longeringen igen!
Jag tyckte nog att det gick bättre idag och jag har svårt att tänka mig att han dummar sig pga att han har ont!
Men det är bäst att kolla upp det.

Han blir sur som fanken när han inte får komma in till mig i mitten och det är likadant när jag skickar iväg honom igen. Han blir precis lika sur när jag ber honom börja trava eller byta varv!
Surgurkan!!! (Som är van att få som han vill!)

Men idag gick det trots protester bättre!
Han sparkade bakut ett par gånger och tänkte resa sig men han gav sig ganska snart och började lyssna och tänka istället för att bara fokusera på att INTE göra som matte ber.

Sen är han svår att få att skritta emellanåt.
Han gissar sig till att jag vill att han travar och sedan gör han det! Varv efter varv.
Men över lag skötte han sig bra!
Han travar i alla fall rent och fint.

Jag hade pisken med mig idag, men kunde snart lägga den på marken för jag tycker han blir mera uppstressad utav den, men ibland kan den vara bra att ha till hands.

I alla fall så hade jag lagt ifrån mig den, mitt i en volt stannar Gullet, mitt i traven!
Och börjar irriterat skrapa med en foten.
Vad nu då?!

Jo det var pisken!
Så han plockade upp den och sedan kunde vi fortsätta.
Då fick han faktiskt en godis.
Jag ska försöka sluta med godiset för honom annars.
Men i klickerträningen är det en bra motivation, och även om vi inte hade klickern med nu så fick han en godis som tack för pisken!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar